Gyakran ismételt kérdések
Regisztráció
Mi a különbség az igénybejelentés és a regisztráció között?
Az Általános Szerződési Feltételekben szereplő igénybejelentés a regisztrációval valósul meg. A regisztráción tehát az igénybejelentést kell érteni.
Mit jelent, hogy a megvásárolt termék igénybejelentésére vagy regisztrációjára a vásárlás napjától számítva 30 nap áll rendelkezésre?
A 30 napos határidőt üzletben történő vásárlás esetén - a termék vásárlását igazoló pénztári bizonylat vagy (számlaadás esetén a számla) kiállításának napjától, - internetes vásárlás esetén - a rendelés visszaigazolás napjától kell számítani. Ezeket tekintjük a vásárlás időpontjának.
Van -e lehetőségem regisztrálni abban az esetben, hogy ha a Canon terméket üzletben vásároltam és a pénztári bizonylat, számla kiállításától már több, mint 30 nap telt el?
Nem, erre sajnos nincs lehetőség.
Amennyiben interneten vásároltam a Canon terméket és a számlát a megrendelés visszaigazolását követően kaptam kézhez, a számla kiállításának dátumától kell a 30 napos határidőt számítani a regisztrálásra?
A regisztrálásra nyitva álló 30 napos határidőt a rendelés visszaigazolásának napjától kell számítani akkor is, ha a számla kiállításának napja későbbi, mint a rendelés visszaigazolásának időpontja.
Milyen formátumok használhatók a dokumentumok regisztrációs folyamat részeként történő feltöltéséhez, és vonatkoznak-e rájuk méretkorlátozások?
A feltöltött fájl mérete legfeljebb 4 MB lehet és csak JPG-, TIF- és PDF-formátumú fájl tölthető fel.
A meghirdetett promóció időtartamán belül rendeltem egy Canon terméket, amely azonban nem fog megérkezni/a kereskedő nem fogja tudni leszállítani az akció érvényességi időtartamának végéig – ennek ellenére jelentkezhetek a pénzvisszatérítési promócióra?
Kérjük, őrizze meg (a promóció időtartamára eső) megrendelést visszaigazoló üzenetet, és a regisztrációkor a számlával együtt küldje be számunkra. A promóció utolsó értékesítési napja után egy hónapos türelmi időt adunk, amely alatt el tudja küldeni a dokumentumokat.
Nem hallottam a promócióról, és néhány héttel a megadott időtartama előtt/után vásároltam egy terméket. Van-e lehetőség arra, hogy a Canon kivételt tegyen, és engedélyezze a pénzvisszatérítést a vásárlásom esetében?
Sajnáljuk a történteket, azonban csak akkor lehet jelentkezni a promócióra, ha a terméket az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott időszakban vásárolták meg.
Mi számít elfogadható vásárlási igazolásnak?
Üzletekben történt hagyományos vásárlások esetében a Canonnak a kifizetés összegét feltüntető pénztári bizonylat – számla kiállítása esetén – a számla másolatára és a termék sorozatszámára, valamint EAN vonalkódjára van szüksége. Internetes vásárlások esetében a Canon a rendelés visszaigazolásáról, a megrendeléshez kapcsolódó fizetési igazolásról, a termék sorozatszámáról, EAN vonalkódjáról, valamint a webáruház és a termék információiról kér másolatot.
Mely tranzakciók/termékek nem vesznek részt a promócióban?
A kizárások részleteit az Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák. Röviden összefoglalva a kizárások az alábbiakat foglalják magukban:
1. A nem promóciós termékek. Az Általános Szerződési Feltételekben megtekintheti a promóciós termékek teljes listáját
2. A promóciós időszakon vagy területen kívül vásárolt termékek
3. Használt, felújított vagy újszerű termékek, illetve a Canon csoport vállalatainak szellemi tulajdonjogait valamilyen módon megsértő termékek (a teljesség igénye nélkül például párhuzamos vagy „szürke” termékek)
4. Nem a hivatalos partnereink egyikénél vásárolt termékek.
A „Promóciós Partnereink” gombra kattintva megtekintheti a promócióban résztvevő hivatalos partnereink listáját. Az online igénylési nyomtatványon mit jelent a „fizetési mód”?
Ez a kifejezés arra utal, hogy eredetileg milyen módon vásárolta meg a terméket.
Hol található a sorozatszám és az EAN kód?
A sorozatszám magán a terméken is megtalálható; a termék leírása általában segít abban, hogy hol keresse, de az alábbi oldalon is talál segítséget:
http://www.canon.hu/Support/Consumer_Products/where_to_find_your_serial_number/ A pénzvisszatérítés regisztrációjához szükség van az akcióban részt vevő Canon termék sorozatszámának és az ún. EAN kódnak a megadására. Az, hogy ezek hol találhatók meg, az alábbi képen látható:
Miért nem tudok bejelentkezni a webhelyre a követési kódommal?
A belépési kód érzékeny a kis- és nagybetűkre, ezért kérjük ellenőrizze, hogy pontosan ütötte-e be a kódot (kis- és nagybetűkkel).
Az internetes regisztrációmra tett kísérlet során az alábbi problémák merülnek fel:
- Már próbálok egy ideje regisztrálni, a webhely azonban nem enged
- Rendre a „Nem jogosult” üzenetet kapom
- Megpróbáltam újra elküldeni a kódot, de nem működik.
A LEGTÖBB esetben ezek a problémák arra az eszközre vezethetők vissza, amelyről megpróbálja elérni a webhelyet (pl. mobil-/okostelefon, Apple Mac számítógép vagy egyéb eszköz), így nem a webhely okozza őket. Ezekben az esetekben érdemes konzultálni a készülék gyártójával a probléma ügyében. Ha a fenti gyakran ismételt kérdések nem adtak választ a kérdéseire, kérjük küldjön e-mailt az alábbi e-mail címre, sürgős esetben hívjon minket a +36 1 235 5315-ös telefonszámon, vagy látogasson el a Canon támogatási oldalára.
Mit tegyek, ha nem tudom online regisztrálni a pénzvisszatérítési igénylésemet?
Ha nem tudja használni az online regisztrációt és a www.canon.hu/offers/opp-cashback oldalt, vegye fel a kapcsolatot a Canon ügyfélszolgálatával a +36 1 235 5315-ös telefonszámon.
Mely forgalmazók vesznek részt a promócióban? Hol vásárolhatom meg a nyomtatót?
A promóciós oldalon www.canon.hu/offers/opp-cashback a „Promóciós Partnereink” gombra kattintva megtekinthető a promócióban résztvevő forgalmazók listája.
Mit jelent a SWIFT kód?
A SWIFT kód egy olyan azonosítókód, amely megelőzi az IBAN számlaszámot, mintegy kiegészítve azt. A SWIFT kód célja a pénzintézetnemzetközi szintű könnyebb beazonosíthatósága. A SWIFT kódot azért szükséges megadni, mert az utalás külföldről érkezik, nemzetközi utalásként. A SWIFT kód első 4 karaktere határozza meg a bankot; a következő 2 karakter az országkód; a 7-8. karakter a bank székhelyének a kódja; az utolsó 3 karakter pedig opcionálisan szűkítheti a találatot a bankfiókra vagy az ügyosztályra (sokszor XXX-ként van feltüntetve). Az Ön pontos SWIFT kódjáról internetes bankjában, vagy a számlavezető bank fiókjánál tájékozódhat.
Adatbiztonság
Hogyan garantálják számomra a Canon pénzvisszatérítési promóciója keretében megadott bankszámlaadataim biztonságát?
Webhelyünk védelméről a gyors SSL protokoll gondoskodik.
Mi az az SSL?
A Biztonságos csatlakozási felület (Secure-Sockets-Layer = SSL) internetes adattitkosítást lehetővé tevő protokoll, amely segítséget biztosít a webhely felhasználói számára a webhely tulajdonosának azonosításában. Az SSL-protokollt leggyakrabban a webböngészők és a kiszolgálók közötti kommunikáció védelméhez használják. Egyre inkább terjed azonban a felhasználása a kiszolgálók közötti adatátvitelek és a webalapú alkalmazások körében is.
Honnan tudják a webhely látogatói, hogy a webhely használ-e SSL-protokollt?
Amikor a böngésző biztonságos webhelyhez csatlakozik, lekéri a webhely SSL-tanúsítványát, majd ellenőrzi, hogy nem járt-e le, a böngésző által megbízhatónak tartott hitelesítésszolgáltató bocsátotta-e ki, illetve az a webhely használja-e, amely számára kiadták a tanúsítványt. Ha a felsorolt ellenőrzések bármelyike negatív eredménnyel zárul, a böngésző figyelmeztető üzenetet jelenít meg a végfelhasználónak. Ha az ellenőrzés pozitív eredménnyel zárul, a korszerű böngészőkben számos beépített biztonsági jelzés utal az SSL-protokoll engedélyezett voltára.
- Az URL- vagy webcím kezdete a http:// előtagról a következőre változik: https://
- A böngészőablakban látható lakat nyitott állapotúról zártra változik.
- A címsor zöld színű lesz, és megjeleníti a webhely tulajdonosának nevét, ha bővített érvényességű SSL-tanúsítvánnyal védett webhelyhez történik a csatlakozás.
Mikor kapom kézhez a visszatérített összeget?
A regisztrációk érvényesítését követően a Canon igyekszik 28 napon belül elindítani a banki átutalást – vagyis NEM a vásárlás dátumától számított 28 napon belül indítja el az átutalást. Amennyiben a regisztráció hiányos vagy helytelen információkat tartalmaz, ez tovább késlelteti a folyamatot, hiszen a helyes és hiánytalan információk beérkezése után indítjuk el az átutalást. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Canon nem tehető felelőssé azért, ha a kiskereskedő/eladó helytelenül arról tájékoztatja a vevőket, hogy a visszatérített összeget a vásárlás napjától számított 28 nap múlva kapják kézhez.
Honnan tudom meg, hogy az igénylésem nem megfelelő vagy hiányzó adatok miatt halasztásra került?
Ha online sikeresen regisztrált a Canon pénzvisszatérítési promóciójára, jelentkezésről megerősítő e-mailt fog kapni, amely tartalmaz egy hivatkozási számot és személyes belépési adatait a honlapra, ahol leellenőrizheti a regisztráció és a kifizetési folyamat állapotát. Abban az esetben, ha a regisztráció során helytelen információkat adott meg, ezt a megadott webhelyen is jelezni fogjuk, és e-mailben tájékoztatjuk a még szükséges információkról. A hiányzó információk részünkre történő megadásának leggyorsabb módja, ha bejelentkezik a megadott webhelyre, majd ott frissíti adatait.
Honnan tudom meg, hogy mikor kerül sor a kifizetés teljesítésére?
Miután sikeresen érvényesítettük a regisztrációt, elindítjuk a kifizetési folyamatot, e-mailben pedig tájékoztatást küldünk arról a dátumról, ameddig várhatóan átutaljuk a kifizetett összeget a megadott számlaszámra.
Hogyan jelenik meg a kifizetett összeg a bankszámlámon?
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a pénzvisszatérítési promóció keretében a promóció lebonyolításában résztevő partnercég, a Benamic nevében teljesítjük a kifizetéseket, így a banki adatok között valószínűleg ezt a nevet, nem pedig a Canont fogják feltüntetni.
Hitelkártyával fizettem ki a terméket, így miért nem lehet egyszerűen ugyanezen a hitelkártyán jóváírni a visszatérített összeget?
A Canon pénzvisszatérítés keretében jelenleg csak a mi bankunk és a regisztráció során megadott személyes bankszámla közötti banki átutalással lehet kifizetéseket teljesíteni.
Mi a teendő akkor, ha regisztrált számlaadataim bármely eleme megváltozott a Canon pénzvisszatérítési promóciójára történő eredeti regisztrációm óta, és ezért frissíteni szeretném őket?
Banki adatait bármikor frissítheti az Online ügyfélkövetési rendszer segítségével, amely a megadott bejelentkezési adatokkal érhető el. Az adatok frissítése ezzel a módszerrel végezhető el a legbiztonságosabb módon. Ne feledje azonban, hogy ha már közeleg a kifizetés esedékességi dátuma, telefonon is érdemes felvenni velünk a kapcsolatot, hogy tájékoztasson bennünket az adatok küszöbön álló frissítéséről, így a kifizetést biztosan nem a nyilvántartásunkban szereplő régi számlaadatok felhasználásával fogjuk teljesíteni.
A pénzvisszatérítéssel kapcsolatban kell-e adót fizetnem, vagy van-e mód az ÁFA visszaigénylésére?
Alapvetően a résztvevők felelősek a jogszabályok által előírt minden adó megfizetéséért, a Canon pedig nem vállal felelősséget a résztvevőkkel szemben azokért a károkért, veszteségekért vagy kiadásokért, amelyek az ezen adók megfizetésének elmulasztása vagy késedelmes teljesítése miatt a résztvevőket terhelik. A Canon hasonlóképp az adóbevallási eljárások egyikére sem tehet javaslatot. Ebben a kérdésben az adóhatóság az illetékes, de a pénzvisszatérítés tényéből általában nem keletkezik jövedelemadó-fizetési kötelezettség.
Mit tegyek, ha a bankom díjat számít fel nekem a pénzvisszatérítés átutalásával kapcsolatban?
A Canon a meghirdetett feltételek szerint a pontos pénzvisszatérítési összeget magyar Forintban utalja, de külföldről. Emiatt előfordulhat, hogy egyes magyarországi bankok, vagy pénzintézetek a jóváírással kapcsolatban banki költséget számítanak fel. Az ilyen felmerülő banki költségekért a Canon nem vállal felelősséget. Javasoljuk, hogy a külföldről indított pénzvisszatérítéssel kapcsolatban esetlegesen felmerülő és Önt terhelő banki költségekről előzetesen tájékozódjon annál a magyarországi számlavezető banknál, pénzintézetnél, ahová a visszatérítés összegének utalását kéri. Egyéb
Hol és mikor tudom leadni a szükségtelenné vált régi nyomtatómat?
A korábbi nyomtató díjmentes leadása annál a kiskereskedőnél lehetséges, akinél a promóciós modell megvásárlásra került. Ezen felül minden hasonló készüléket forgalmazó üzletben szintén díjmentesen leadható a régi készülék, még abban az esetben is, ha nem vásárol újat.