Marc gyakran merít ötleteket és vesz át koncepciókat más híres fotósok munkáiból. „Sok ihletet merítek a különböző versenyek és díjak munkáiból, miközben alaposabban megismerem az összes résztvevő művész profilját. Főleg a londoni Az év természetfotósa díj ilyen számomra” – mondja.
A következő lépés a megfelelő helyszín megtalálása. Helyismeretedre támaszkodva kutasd fel a kiválasztott állat felbukkanásának valószínűsíthető helyeit, és gyakran térj vissza. „Minden nap menj vissza, mert lehet, hogy első alkalommal nem találsz semmi arra utaló jelet, hogy az állatok ott lennének” – magyarázza Marc. „De általában, ha három egymást követő napon is kimész, akkor észrevehetsz valamit.”
Miután megtaláltad a helyszínt, mérlegeld a fényviszonyokat. „Ha csak az állatot akarod megvilágítani, akkor körülbelül 1/100-as záridőt kell használnod” – mondja Marc. „De ha az élőhely egy részét is meg akarod örökíteni, akkor hosszú expozícióra kell állítanod a fényképezőgépet.”
A hosszabb záridővel való kísérletezés nem pusztán gyakorlati szempontból jó választás. Ha egy forgalmas városban találod magad, vagy kéznél van egy zseblámpa, ez remek alkalom lehet a fénycsíkokkal való kísérletezésre.
„Ha természetes fényt vagy folyamatosan világító zseblámpát használsz, akkor hosszabb záridőt kell használnod, és a lehető legszélesebb rekeszértékkel kell dolgoznod, hogy megőrizd a minőséget” – mondja Marc. „Ha mesterséges fényt használsz, akkor a fényképezőgépet ajánlott 1/100-ra állítanod. 1/250-nél kisebbnek kell lennie ahhoz, hogy szinkronban tudjon működni a vakuval.”
Egy olyan objektív, mint a Canon RF 50mm F1.8 STM elég széles rekesznyílással rendelkezik az ilyen típusú felvételek készítéséhez.
Az egyik kiegészítő, amit Marc szívesen használ, a diffúzor – ez különösen makrófotózáskor jön jól. „Amikor békákat, varangyokat vagy szalamandrákat fotózok, a bőrük nedves lehet a környezettől” – magyarázza. „Ez természetellenes tükröződést okozhat, ezért jó, ha van nálad egy diffúzor, hogy lágyítsd a fényt.”
„Ha diffúzorokról van szó, minél nagyobb, annál jobb, de makrófotózás és apró állatok esetében nincs szükség nagyon nagy diffúzorra” – mondja.
Ha nincs sajátod, rögtönözz, és használj egy másik tárgyat diffúzorként, vagy készíts egyet papírból. „Évekkel ezelőtt vettem egyet az interneten, de párszor előfordult, hogy éppen nem volt nálam, ezért az autó szélvédőjére való napvédő fóliát használtam. A lényeg az, hogy a vaku fényét lágyabbá kell tenned, tehát szükséged van valamire, ami kiterjeszti a fényt” – magyarázza Marc.