A svéd fotós, Hannah Clark nyári képei a fátyolos nyári napok hangulatát idézik. Természetes stílusban örökíti meg barátait és családtagjait, ami csodásan könnyed, meghitt és szép fényképeket eredményez.
Hannah éveken át hobbiként tekintett a fényképezésre, kompakt fényképezőgépeket használt, és szinte bármit lefotózott Stockholm színes utcáitól kezdve az utazásai során látott pompás tájakig. Nemrég azonban úgy döntött, hogy egy kicsit komolyabban veszi a fotózást, ezért beruházott egy Canon DSLR fényképezőgépbe, hogy hobbiját kisvállalkozássá fejlessze tovább, amelyet immár munka mellett működtet.
Hannah választása a könnyű és egyszerűen kezelhető Canon EOS 250D modellre esett, amely számos olyan funkciót kínál, amilyennel Hannah régi kompakt fényképezőgépei nem rendelkeztek, ilyen pl. az EOS rendszerű objektívekkel és a Speedlite vakukkal való kompatibilitás, az optikai kereső és az irányított felhasználói felület (GUI = guided user interface), melyek segítségével tovább tud fejlődni.
A Canon EOS 250D fényképezőgéppel, egy Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM objektívvel és egy Canon EF 50mm f/1.8 STM objektívvel a fotóstáskájában Hannah számos fotózási kihívással birkózott meg, általuk is bővítve szakmai tudását. Ezek a kihívások igen sokfélék voltak – a kompozíció átgondolásától kezdve a különféle fókusztávolságok kipróbálásáig sok minden okozott számára fejtörést –, de ennek köszönhetően tovább feszegethette kreativitása határait, és közben egyre alaposabban megismerte az új fotós készletét. Most megosztja veled, mi mindent tanult meg, köztük néhány olyan technikát is, amelyből ihletet meríthetsz, amikor saját nyaralásod vidám hangulatát szeretnéd megörökíteni.
Hannah fotózáskor szívesen kísérletezik nem hagyományos szögekből készített képekkel. „A kompozíción rengeteget szoktam agyalni” – mondja. „Magam elé képzelem azt, ahogy általában készíteném a képet, majd egy kicsit játszom ezzel az elképzeléssel – fentről vagy lentről fotózok, az alanyt pedig a kép eltérő pontjain helyezem el. Ha épphogy csak megmozdulok egy kicsit, máris egy teljesen új képet tudok készíteni.”
A Canon EOS 250D a legkönnyebb olyan DSLR, amelynek mozgatható a kijelzője*, ami hasznosnak bizonyulhat, amikor a fényképezőgépet a fejed fölé tartva vagy a földön kúszva próbálsz izgalmasabb képeket készíteni.
A Canon EOS 250D fényképezőgépen lévő autofókusz rendszernek köszönhetően egyszerűen tudsz éles képeket készíteni. A Szem autofókusz gondoskodik róla, hogy az alany szemei fókuszban legyenek a kijelző Élő nézetben történő használatakor, melyet könnyen aktiválhatsz a fényképezőgép hátoldalán lévő Élő nézet gombbal.
„Amikor játék közben fotózok gyerekeket, szinte mindig használom a Szem autofókusz üzemmódot, mert bármit is csinálnak, a szemeik azok, amik a legkifejezőbbek rajtuk” – árulja el Hannah.
Hannah prímobjektívekkel (fix fókusztávolság) és zoomobjektívekkel is folyamatosan kísérletezik – konkrétan a Canon EF 50mm f/1.8 STM prímobjektívvel és a Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM zoomobjektívvel. Habár szeret helyzetet váltani, amikor a képeket prímobjektívvel komponálja meg, hozzáteszi: „Imádom használni a zoomot is, mert ilyenkor különböző szögekből tudom megörökíteni a mozgásban lévő gyerkőcöket, még akkor is, amikor távol vannak tőlem.”
Amikor saját gyerekeit fotózta zöld mezőkön és egy tónál, tesztelve a Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM objektívet, rájött, mekkora áldás annak csekély tömege. „Nagyon tetszett, hogy mennyi teret ad a kísérletezésnek a Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM” – lelkendezett. „Meglepődtem, hogy mennyire könnyű, úgyhogy egyértelmű volt, hogy érdemes magammal vinni nyaraláskor, és hogy garantáltan használni is fogom.”
Viszont a Canon EF 50mm f/1.8 STM objektívvel kis mélységélességet és elmosódott hátteret tudott elérni a portréin – szóval annak továbbra is helye van a fotóstáskájában. „Az 50 mm-es típus nagyobb rekesznyílással rendelkezik, így ideális, amikor kicsit sötétebb van, vagy amikor elmosódott hátteret szeretnék. A Canon EOS 250D fényképezőgéppel használva az 50 mm-es objektív nagyszerűen működik a portrékhoz. Ha csak egyetlen objektívvel lenne lehetőségem dolgozni, és döntenem kellene, akkor ezt választanám” – mondja.