Chris Ward fotóművész gyakran visszatér ugyanazokhoz a jelenetekhez – például ehhez a fához, amely az angliai Lincolntól délre található –, hogy megörökítse az időjárási viszonyok és a mező növényzetének képre gyakorolt hatását. „Ezen a képen felhőtlen, fátyolos égboltot és frissen learatott növényzetet láthatunk" – mondja. Chris túlexponálta az eget és a mezőt, hogy tisztább kompozíciót kapjon. „A negatív tér segít kiemelni a fát, a sövény határozott vonala pedig elválasztja az eget a mezőtől.” A fotó Canon EOS R6 fényképezőgéppel, Canon RF 24-105mm F4L IS USM objektívvel, valamint 105 mm, 1/330 mp, f/11 és ISO 100 beállításokkal készült. © Chris Ward
A színérzékelés erősen kapcsolódik az érzelmekhez. Vannak pszichológiai elméletek arról, hogy a különböző színek milyen hatással van ránk. Ez kultúránként eltérő lehet, de jellemzően úgy tartják, hogy a zöld vagy kék színek nyugtatóak, míg a piros vagy narancs színek stimulálóan hatnak, sőt, még akár éhségérzetet is kelthetnek bennünk! Ez az elgondolás hatással van az öltözködésünkre, a lakásunk berendezésére, és ha fotózásról van szó, a fényképeinkre is.
Azonban nem mindenki érzékeli a színeket ugyanúgy. Chris Ward, az Egyesült Királyságban élő fotóművész egy deuteranópia nevű betegséggel született, ami azt jelenti, hogy nehezen látja a zöld árnyalatait. Ugyanakkor felfedezte, hogy a látása sokkal jobban ki van élezve a finom részletekre, a halvány kontrasztokra és a különböző textúrákra – ami kifejezetten jól jön neki a monokróm képkészítés szakértőjeként.