Cikk

Az ITDM-ek (informatikai döntéshozók) csaknem fele jelentős időt fordít az automatizálás bevezetésére. Miért nem tudják leküzdeni az automatizálási szakadékot?

IT decision maker implementing automation

Az automatizálás nem új jelenség. A nagyobb termelékenység iránti igény miatt az emberek olyan technológiákat fejlesztettek ki, amelyek révén segítség nélkül is el tudják végezni a feladatokat. Évszázadokon keresztül, a gőz szövőszéktől az autó-összeszerelő sorig, az automatizálás segített a dolgozókat mentesíteni a hétköznapi és ismétlődő feladatok alól, hogy hatékonyabbá tegye a munkahelyeket 1.

Az irodai munkában azonban az automatizálás különböző formákat ölthet. Az irodai dolgozók információk létrehozásával és megosztásával teremtenek hozzáadott értéket – így ha ezt hatékonyabban tudják megtenni, az nagyban növeli a versenyképességet.

Nemrégiben egy kutatást végeztünk arról, hogyan változnak a munkahelyi folyamatok – beleértve azt is, hogy a szervezetek hogyan kezelik a dokumentumokat és az információkat –, és azt az eredményt kaptuk, hogy a szervezetek bár különböző módokon, de elkezdték alkalmazni az automatizálást. Ez viszont olyan előnyöket hozott magával, amelyek jóval túlmutatnak a hatékonyságon, például az ügyfélélmény javítása, valamint a biztonság és a megfelelőség fenntartása.

Ugyanakkor azt is láttuk, hogy sok vállalkozásnak nehézséget okoz az automatizálás egyszerűbb formáitól a fejlett típusok felé való elmozdulás. Ezért feltettük a kérdést: miért?

Az automatizálás felemelkedőben

Bár az automatizálás már a világjárvány előtt is gyorsan növekvő iparág volt, az utóbbi években egyre nagyobb mértékben terjedt el: az üzleti folyamatok automatizálásának globális piaca a 2016-os 5,1 milliárd dollárról 2021-re 12,7 milliárd dollárra nőtt 2. A világjárvány felgyorsította ezt a folyamatot, mivel számos vállalkozást arra késztetett, hogy működésük nagy részét digitalizálja3. A McKinsey szerint a technológiák átvétele körülbelül 25-ször gyorsabban történt, mint a világjárvány előtt 4.

Az eredmény? A vállalkozások jelentős lépéseket tettek a korábban figyelmen kívül hagyott üzleti funkciók, például az ügyfélszolgálat, a HR és a számlafeldolgozás automatizálása terén, amelyek olyan ismétlődő folyamatokat foglalnak magukban, amelyek jól automatizálhatók, még akkor is, ha sok szervezet korábban nem tudta ezt prioritásként kezelni.

A McKinsey azt is megállapította, hogy ezekkel az előrelépésekkel a hozzáállás az automatizálás költségcsökkentésre való felhasználásától a versenyelőny megszerzése irányába mozdult el5. Ahogy az automatizálás egyre fejlettebbé válik, és egyre összetettebb üzleti folyamatokra alkalmazzák, egyre több stratégiai előnnyel jár.

egy sötét képernyő

Az automatizálás előnyei

Kutatásunk során megkérdeztük az ITDM-eket az automatizálással kapcsolatos tapasztalataikról. Válaszaikból három kulcsfontosságú területet azonosítottunk, ahol következetesen előnyöket tapasztaltak:

1. Termelékenység és növekedés

Az automatizálással leggyakrabban összefüggésbe hozott előny a termelékenység, és ezt a kutatásunk is alátámasztotta. Az ITDM-ek 37%-a mondta azt, hogy ez lehetővé teszi a csapatok hatékonyabb munkavégzését, ami a legfontosabb előny.

2. Kiberbiztonság és üzleti kockázatmentesítés

Az ITDM-ek 32%-a úgy találta, hogy az automatizálásba való befektetés megkönnyítette a megfelelőség kezelését és a kritikus információk védelmét.

3. Ügyfélélmény

Az általunk megkérdezett ITDM-ek 34%-a mondta azt, hogy az automatizálás segít javítani az ügyfélélményt – ez is a három legfontosabb előny egyike.

Az ITDM-ek egyértelműen elégedettek a bevezetett automatizálással. De vannak-e olyan területek, ahol tovább tudnának lépni, hogy az automatizálás még több előnnyel járjon a szervezetükben?

Az első lépések egy automatizált világba

Az adatvédelem állandó aggodalomra ad okot az ITDM-ek számára, és a virtuális és hibrid munkamódszerek növekedésével a szervezetek számára egyre nehezebb a munkavállalók viselkedésének nyomon követése. Az ITDM-ek 36%-a mondta azt, hogy vagy tudja, vagy úgy gondolja, hogy az alkalmazottak nem követik a megfelelőségi folyamatokat – így nem meglepő, hogy már most befektetnek a digitális dokumentumkezelési technológiába, hogy jobb rálátást és ellenőrzést kapjanak arra, hogyan áramlik az információ a szervezetükön belül.

Például az ITDM-ek 53%-a rendelkezik automatikus hozzáférési jogokkal, ami biztosítja, hogy a jóváhagyással nem rendelkező alkalmazottak ne férhessenek hozzá bizalmas dokumentumokhoz. 51%-uk használ automatikusan alkalmazott tárolási időtartamokat, hogy a bizalmas dokumentumokat a GDPR-nak megfelelően töröljék.

Összességében az ITDM-eknek csak körülbelül a fele állítja, hogy a gyakorlatban is alkalmazza az általunk megkérdezett digitális dokumentumkezelési lehetőségek bármelyikét.

egy csoport sötétben dolgozik

Fejlett automatizálás

Amikor a teljes munkafolyamatokat lefedő, összetettebb megvalósításokat vizsgáltuk, rájöttünk, hogy az ITDM-ek az automatizálás ezen szakaszát lényegesen kevésbé fogadják el. Fontos, hogy ezek a leghatékonyabb automatizálási megoldások, amelyek átalakíthatják az alkalmazottak és az ügyfelek élményét.

Például az ITDM-ek mindössze 29%-a automatizálta ügyfél-kommunikációját – és csak 30%-uk képes automatikus állapotfrissítéseket biztosítani az ügyfelek és a kliensek számára.

Mi a baj tehát – és hogyan hidalhatják át az ITDM-ek a szakadékot, hogy ne maradjanak le?

A munkafolyamatok automatizálásának bevezetése egyszerűen összetettebb. Kutatásunk során azonban világossá vált, hogy egy ilyen széles körű automatizálás megvalósítása egy másik különleges okból is ijesztő lehet – az új és a meglévő technológia közötti kompatibilitási problémák miatt. Ezért amikor az ITDM-ek új technológiát választanak, első számú szempontként a szervezetük meglévő IT-infrastruktúrájával való kompatibilitást említik.

Mivel a szervezetek egyre bonyolultabb technológiai ökoszisztémákat működtetnek, nem meglepő, hogy a fejlesztés és az innováció nem egyszerű feladat. Kutatásunk szerint az ITDM-ek 27%-a tapasztalt késedelmet a legutóbbi nagyobb technológiai bevezetés során, és 23%-uk implementálta a technológiát, de úgy találta, hogy a funkciók nem feleltek meg a célnak. Ami elvileg hatékonyabbá tenné egy vállalat információkezelését, ha helytelenül alkalmazzák, az ellenkező hatást is kiválthatja.

Az információk digitálisan érett módon történő kezelése

Sok esetben a megfelelő partner kiválasztása egy új technológia bevezetése során jelenti a különbséget a siker és a kudarc között. Kutatásunk azt mutatta, hogy a nem megfelelő partnerrel való együttműködés súlyosbíthatja a kompatibilitási kihívásokat. Ezért a megoldások integrálásában és összehangolásában jártas partner kiválasztása segíthet az ITDM-eknek abban, hogy a lehető legkisebbre csökkentsék a fennakadásokat és a bizonytalanságot.

Azt találtuk, hogy a digitális érettség növelése a vállalkozások számára biztosítja az építőelemeket ahhoz, hogy rugalmasabbá váljanak. Az automatizálás alapvető része ennek az útnak, javítja mind a munkavállalói, mind az ügyfélélményt, és minden eddiginél nagyobb ellenőrzést és átláthatóságot biztosít az IDTM-ek számára a szervezetükben lévő információk felett.

Ahhoz azonban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az automatizálásból, a vállalkozásoknak fel kell készülniük egy olyan növekedési terv kidolgozására, amely áthidalja a kompatibilitási akadályokat. És a megfelelő partner megtalálása révén az automatizált jövő felé való elmozdulás sokkal kevésbé lesz ijesztő.

Töltse le kimutatásunkat most, hogy megtudja, milyen kihívásokkal kell ma szembenézniük az ITDM-eknek, hogyan mérhető fel vállalkozásának digitális érettsége, és milyen területekre fektethet be a gyakorlati automatizálási stratégia kialakításához.

További információk

Kapcsolódó megoldások és termékek