2020 radikális változást hozott azokat a lehetőségeket illetően, amelyek nyitva állnak a vállalkozások előtt az ügyfelekkel való kommunikációhoz. Sokan jóval kevesebb időt töltünk az irodában, csökkentettük a személyes megbeszélések számát, és gyakran vagyunk online – dolgozunk, de azért a barátainkkal is beszélgetünk és vásárolgatunk is. Ami azt illeti, a digitális csatornákon töltött idő stabil növekedést mutat – idén már a napi 7,5 órát is elérte1.
Mivel időnk ilyen nagy részét töltjük digitális csatornákon, egyre nehezebben tudunk áttörést elérni. A kutatások szerint a célpiaci szegmensek a „digitális kimerültség” jeleit mutatják, ami a reklámblokkoló technológiák ugrásszerű növekedésében nyilvánul meg2. Az új norma beköszöntével mindez ismételt hangsúlyt fektet az ügyfelek megnyerését és elköteleződését célzó alternatív kommunikációs módszerek, azaz többek között a nyomtatott anyagok fontosságára.
Az új norma értelmében miért a személyre szabott nyomtatott anyagok jelentik a titkos fegyvert az ügyfelek elkötelezettségének növeléséhez?
Digitális kimerültség és a médiacsatornákkal szembeni bizalmatlanság
A legutóbbi kutatások szerint az elmúlt két évben a kommunikációs ügyfelek 95%-a csoportosított át a kiadásaiból digitális területre3. Ez látszólag logikus lépés: a költségcsökkentés mellett (a nyomtatott hordozók drágábbak a digitális megoldásoknál) a szolgáltatók ott szeretnének jelen lenni, ahol az ügyfelek az idejüket töltik. 2020-ban ez a hely pedig nem más, mint az online tér, ahol napjainkban több időt töltünk, mint valaha. A további kutatásokból azonban az is kiderül, hogy a digitális médiacsatornákon egyre nehezebben lehet hatékony marketingtevékenységet folytatni – úgy tűnik, az ok a bizalom kérdésében keresendő. A média-tanácsadói szolgáltatásokat nyújtó Kantar vállalat elmondása szerint a (különösen a közösségimédia-csatornákon keresztül megjelenő) webhelyhirdetések jelentették a legkevésbé megbízható médiumot a szolgáltatók rendelkezésére álló lehetőségek közül. A legmegbízhatóbb a nyomtatás volt. 4
Az elkötelezettség megszilárdítása a nyomtatás segítségével
A nyomtatási hordozók már korábban is hatékony módszernek bizonyultak az ügyfelek eléréséhez – ez annak ellenére sem változott, hogy napjainkban a figyelmünket a jelek szerint egyre rövidebb ideig lehet csak lekötni. A fogyasztók mintegy 65%-a állította azt, hogy nagyobb valószínűséggel képesek a teljes figyelmüket a nyomtatott levélreklámokra fordítani5 – ez igen jelentős hányad, amit nehéz lenne figyelmen kívül hagyni. Tehát habár a nyomtatás nagyobb kezdeti beruházást jelenthet, az ügyfelek nagyobb valószínűséggel olvassák el és nagyobb valószínűséggel is bíznak meg a nekik szánt nyomtatott kommunikációs anyagokban – így a nyomtatás megtérülése végső soron magasabb, mint a digitális stratégiáké.
Miért olyan fontos a minőség, ha nyomtatásról van szó?
Ha nyomtatásról van szó, a minőség valóban rendkívül fontos. Egy, a nyomtatási minőség által kiváltott hatással kapcsolatban végzett tanulmány szerint a jobb minőségű papír pozitívabb érzéseket váltott ki az ügyfelekből, és a márkapreferenciát is fokozta6 – ebből jól látható, hogy a minőség ténylegesen képes befolyásolni az adott márkáról alkotott képet. Készülékeink tervezésekor ezért is helyezzük a hangsúlyt a minőségi végeredményre. Legújabb sorozatunk, az imagePRESS C170 sorozat például számtalan különböző hordozó- és papírméret kezelésére képes, így tökéletes megoldást nyújt a modern munkahely által támasztott igényekre – a poszterektől kezdve a fényes brosúrákon át egészen a POS anyagokig. Készülékeink gyorsak, pontosak, a számos automatikus funkció révén egyszerűen kezelhetők, emellett tartósságuknak és megbízhatóságuknak köszönhetően a nagyobb leterheltségű irodákban és stúdiókban is egész nap használhatók.
Az egyik kihívás, amellyel az ügyfelek a kreatív nyomtatott anyagokkal kapcsolatos stratégia átgondolásakor szembesülnek, hogy hogyan is hozzák létre ezeket az anyagokat. Az anyagok létrehozása jelentheti a kiszervezésbe történő beruházást, illetve azt, hogy az ügyfél a meglévő irodai modell mellé egy speciális készüléket is megvásárol. Az imagePRESS C170 sorozathoz hasonló új generációs rendszerek sokoldalúsága azonban biztosítja a szervezetek számára, hogy a hagyományos nyomtatási igények mellett még változatosabb, kiváló minőségű nyomtatott anyagok házon belüli létrehozására is lehetőségük nyíljon.
Az ügyfeleknek szánt kommunikációs anyagok, többek között a levélreklámok, brosúrák és katalógusok, valamint akár a meghívók és a kis sorozatú csomagolások is a helyszínen, kiváló színhűséggel és felülettel hozhatók létre. Mindez a minőség, a határidők és a biztonság feletti fokozott ellenőrzés mellett nagyobb kreatív szabadságot is nyújt a vállalkozásoknak.
A személyre szabott élmény hozzáadott értéket teremt
A kiváló minőségű nyomtatott kommunikációs anyagok értéket teremtenek – segítségükkel az üzenetek mindig relevánsak és hatásosak lehetnek, ez pedig tovább javítja az ügyfélélményt. A kampányok házon belüli lebonyolításával a személyre szabás felett is nagyobb ellenőrzést gyakorolhat. A változó adatformátumok technológiájában rejlő erővel átitatott digitális nyomtatók és szoftverek lehetővé teszik a felhasználók számára az igen célzott, személyre szabott anyagok kis példányszámú nyomtatását. A különböző alkalmazásokat, például a katalógusokat, a meghívókat és a marketinganyagokat az egyes ügyfelekre szabottan készítheti el, többek között az ügyfél nevét és egyéb információkat is feltüntethet rajtuk.
A nyomtatott anyagok olyan fizikai tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyekkel a digitális anyagok nem: a nyomatokat az emberek megnézhetik, megérinthetik és megszagolhatják – ezek az érzékekre ható élmények még tovább fokozzák az elkötelezettséget. A fogyasztók bizalma továbbra sem rendült meg a nyomtatásban – ez a tény az ügyfeleknek szánt, kiváló minőségű nyomtatott kommunikációs anyagokkal együtt értékes lehetőséggel szolgál a vállalatoknak, hogy pozitív hatást gyakoroljanak ügyfeleik elkötelezettségére, illetve meggyőzzék őket és fokozzák hűségüket. Korábban a kreatív, személyre szabott nyomatok előállításához egy további speciális készülék megvásárlására volt szükség – a napjainkban elérhető, rendkívül sokoldalú készülékek azonban az irodai készülékek funkcióinak biztosítása mellett az új, professzionális formátumok létrehozásának lehetőségét is magukban foglalják.
- https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
- https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
- Canon Insights report 2020 szakmai beszámoló – „Creating Customer Value” (Értékteremtés a vásárlók számára)
- https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
- https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
- Sappi and Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch (Útmutató kommunikációs szakembereknek az érintés neuropszichológiájáról), 28–29. o.
Kapcsolódó termékek és megoldások
-
imagePRESS C170
A KKV-tól egészen a házon belüli nyomtatási környezetekig az imagePRESS C170 sorozat számos kreatív alkalmazásával átlépheti határait. -
imageRUNNER ADVANCE DX C5800 sorozat
Fejlett, intelligens, A3-as méretű, színes multifunkciós eszközeinkkel gyorsabban és biztonságosabban kezelhet és dolgozhat fel dokumentumokat. -
Cloud Workspace Collaboration: Process Automation
Rögzítheti a dokumentumokat és azonnal megtalálhatja a szükséges információkat, akár az irodában dolgozik, akár otthon, vagy akár éppen úton van.