Az új norma értelmében miért a személyre szabott nyomtatott anyagok jelentik a titkos fegyvert az ügyfelek elkötelezettségének növeléséhez?

Kovácsoljon titkos fegyvert a sikerhez a nyomtatási hordozókból

2020 radikális változást hozott azokat a lehetőségeket illetően, amelyek nyitva állnak a vállalkozások előtt az ügyfelekkel való kommunikációhoz. Sokan jóval kevesebb időt töltünk az irodában, csökkentettük a személyes megbeszélések számát, és gyakran vagyunk online – dolgozunk, de azért a barátainkkal is beszélgetünk és vásárolgatunk is. Ami azt illeti, a digitális csatornákon töltött idő stabil növekedést mutat – idén már a napi 7,5 órát is elérte1.

Mivel időnk ilyen nagy részét töltjük digitális csatornákon, egyre nehezebben tudunk áttörést elérni. A kutatások szerint a célpiaci szegmensek a „digitális kimerültség” jeleit mutatják, ami a reklámblokkoló technológiák ugrásszerű növekedésében nyilvánul meg2. Az új norma beköszöntével mindez ismételt hangsúlyt fektet az ügyfelek megnyerését és elköteleződését célzó alternatív kommunikációs módszerek, azaz többek között a nyomtatott anyagok fontosságára.

Kovácsoljon titkos fegyvert a sikerhez a nyomtatási hordozókból

Digitális kimerültség és a médiacsatornákkal szembeni bizalmatlanság

A legutóbbi kutatások szerint az elmúlt két évben a kommunikációs ügyfelek 95%-a csoportosított át a kiadásaiból digitális területre3. Ez látszólag logikus lépés: a költségcsökkentés mellett (a nyomtatott hordozók drágábbak a digitális megoldásoknál) a szolgáltatók ott szeretnének jelen lenni, ahol az ügyfelek az idejüket töltik. 2020-ban ez a hely pedig nem más, mint az online tér, ahol napjainkban több időt töltünk, mint valaha. A további kutatásokból azonban az is kiderül, hogy a digitális médiacsatornákon egyre nehezebben lehet hatékony marketingtevékenységet folytatni – úgy tűnik, az ok a bizalom kérdésében keresendő. A média-tanácsadói szolgáltatásokat nyújtó Kantar vállalat elmondása szerint a (különösen a közösségimédia-csatornákon keresztül megjelenő) webhelyhirdetések jelentették a legkevésbé megbízható médiumot a szolgáltatók rendelkezésére álló lehetőségek közül. A legmegbízhatóbb a nyomtatás volt. 4

Az elkötelezettség megszilárdítása a nyomtatás segítségével

A nyomtatási hordozók már korábban is hatékony módszernek bizonyultak az ügyfelek eléréséhez – ez annak ellenére sem változott, hogy napjainkban a figyelmünket a jelek szerint egyre rövidebb ideig lehet csak lekötni. A fogyasztók mintegy 65%-a állította azt, hogy nagyobb valószínűséggel képesek a teljes figyelmüket a nyomtatott levélreklámokra fordítani5 – ez igen jelentős hányad, amit nehéz lenne figyelmen kívül hagyni. Tehát habár a nyomtatás nagyobb kezdeti beruházást jelenthet, az ügyfelek nagyobb valószínűséggel olvassák el és nagyobb valószínűséggel is bíznak meg a nekik szánt nyomtatott kommunikációs anyagokban – így a nyomtatás megtérülése végső soron magasabb, mint a digitális stratégiáké.

Miért olyan fontos a minőség, ha nyomtatásról van szó?

Ha nyomtatásról van szó, a minőség valóban rendkívül fontos. Egy, a nyomtatási minőség által kiváltott hatással kapcsolatban végzett tanulmány szerint a jobb minőségű papír pozitívabb érzéseket váltott ki az ügyfelekből, és a márkapreferenciát is fokozta6 – ebből jól látható, hogy a minőség ténylegesen képes befolyásolni az adott márkáról alkotott képet. Készülékeink tervezésekor ezért is helyezzük a hangsúlyt a minőségi végeredményre. Legújabb sorozatunk, az imagePRESS C170 sorozat például számtalan különböző hordozó- és papírméret kezelésére képes, így tökéletes megoldást nyújt a modern munkahely által támasztott igényekre – a poszterektől kezdve a fényes brosúrákon át egészen a POS anyagokig. Készülékeink gyorsak, pontosak, a számos automatikus funkció révén egyszerűen kezelhetők, emellett tartósságuknak és megbízhatóságuknak köszönhetően a nagyobb leterheltségű irodákban és stúdiókban is egész nap használhatók.

Az egyik kihívás, amellyel az ügyfelek a kreatív nyomtatott anyagokkal kapcsolatos stratégia átgondolásakor szembesülnek, hogy hogyan is hozzák létre ezeket az anyagokat. Az anyagok létrehozása jelentheti a kiszervezésbe történő beruházást, illetve azt, hogy az ügyfél a meglévő irodai modell mellé egy speciális készüléket is megvásárol. Az imagePRESS C170 sorozathoz hasonló új generációs rendszerek sokoldalúsága azonban biztosítja a szervezetek számára, hogy a hagyományos nyomtatási igények mellett még változatosabb, kiváló minőségű nyomtatott anyagok házon belüli létrehozására is lehetőségük nyíljon.

Az ügyfeleknek szánt kommunikációs anyagok, többek között a levélreklámok, brosúrák és katalógusok, valamint akár a meghívók és a kis sorozatú csomagolások is a helyszínen, kiváló színhűséggel és felülettel hozhatók létre. Mindez a minőség, a határidők és a biztonság feletti fokozott ellenőrzés mellett nagyobb kreatív szabadságot is nyújt a vállalkozásoknak.

A személyre szabott élmény hozzáadott értéket teremt

A kiváló minőségű nyomtatott kommunikációs anyagok értéket teremtenek – segítségükkel az üzenetek mindig relevánsak és hatásosak lehetnek, ez pedig tovább javítja az ügyfélélményt. A kampányok házon belüli lebonyolításával a személyre szabás felett is nagyobb ellenőrzést gyakorolhat. A változó adatformátumok technológiájában rejlő erővel átitatott digitális nyomtatók és szoftverek lehetővé teszik a felhasználók számára az igen célzott, személyre szabott anyagok kis példányszámú nyomtatását. A különböző alkalmazásokat, például a katalógusokat, a meghívókat és a marketinganyagokat az egyes ügyfelekre szabottan készítheti el, többek között az ügyfél nevét és egyéb információkat is feltüntethet rajtuk.

A nyomtatott anyagok olyan fizikai tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyekkel a digitális anyagok nem: a nyomatokat az emberek megnézhetik, megérinthetik és megszagolhatják – ezek az érzékekre ható élmények még tovább fokozzák az elkötelezettséget. A fogyasztók bizalma továbbra sem rendült meg a nyomtatásban – ez a tény az ügyfeleknek szánt, kiváló minőségű nyomtatott kommunikációs anyagokkal együtt értékes lehetőséggel szolgál a vállalatoknak, hogy pozitív hatást gyakoroljanak ügyfeleik elkötelezettségére, illetve meggyőzzék őket és fokozzák hűségüket. Korábban a kreatív, személyre szabott nyomatok előállításához egy további speciális készülék megvásárlására volt szükség – a napjainkban elérhető, rendkívül sokoldalú készülékek azonban az irodai készülékek funkcióinak biztosítása mellett az új, professzionális formátumok létrehozásának lehetőségét is magukban foglalják.

  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Canon Insights report 2020 szakmai beszámoló – „Creating Customer Value” (Értékteremtés a vásárlók számára)
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi and Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch (Útmutató kommunikációs szakembereknek az érintés neuropszichológiájáról), 28–29. o.

Kapcsolódó termékek és megoldások

További tájékoztatás

Kiváló minőség kompromisszumok nélkül

Úgy nyűgözheti le ügyfeleit, hogy közben nem kell rá vagyonokat költenie.

20 Jan 2021

A hibrid munkahely digitális transzformációja a nyomtatás segítségével

A nyomtatás átalakítása a hibrid munkahely által támasztott követelményeknek való megfelelés érdekében.

20 Jan 2021

Bizonytalan abban, hogy melyik termékre van szüksége vállalkozása számára?