Négy legjobb tippünk az információmenedzsment technológia zökkenőmentes bevezetéséhez

egy férfi és egy nő egy képernyőt néz, a nő az ujjával mutat valamit

Az egy dolog, hogy egy szervezeten belüli információáramlás javítása érdekében új technológiába fektetünk be. A rendszer sikeres, a költségek alacsonyan tartása melletti, minimális fennakadással történő bevezetése már egészen más kérdés.

A megfelelő kivitelezés fontos, mert a katasztrofális technológiai bevezetések a címlapokra kerülnek – legyen szó akár az NHS betegnyilvántartó rendszeréről, amelyet „a valaha látott legnagyobb informatikai kudarcként” írtak le1, vagy a Sainsbury elszúrt raktár-automatizálási rendszeréről, amelyet később, 150 millió font kiadás után állítottak le2.

Új kutatásunkban több ezer informatikai döntéshozót (ITDM) kérdeztünk meg, hogy megértsük, hogyan fejlődnek az üzleti folyamatok. A kutatásból kiderült, hogy az új technológiák bevezetése során az ITDM-ek által tapasztalt első számú kihívás a meglévő architektúrával való kompatibilitás volt.

Ezek a problémák végzetesek lehetnek egy új technológiai projekt számára egy olyan időszakban, amikor sok vállalkozás digitálisan érettebbé kíván válni. A kutatás arra is rávilágított, hogy az elmúlt néhány évben a válaszadók 10%-a kénytelen volt teljesen lemondani a bevezetésről.

Ebben a cikkben négy kulcsfontosságú területet mutatunk be, amelyeket az ITDM-eknek fontolóra kell venniük egy új technológia implementálása előtt. Ha ezeket az elemeket helyesen alkalmazzák, akkor a bevezetés zökkenőmentesebb és kifizetődőbb lesz, így a vállalkozások azonnal láthatják az új rendszerek előnyeit.

IMS-weboldal képanyaga

1. Gondolkodjon hosszú távon

A riportunkhoz végzett kutatásunk részeként megkérdeztük az ITDM-eket arról, hogy milyen kihívásokkal szembesültek legutóbb, amikor egy stratégiai technológia bevezetésére vállalkoztak. A leggyakrabban említett probléma a meglévő informatikai infrastruktúrába való integráció volt (az ITDM-ek 28%-ának számára).

Ezért, amikor az ITDM-ek új beruházást fontolgatnak, a beszerzési folyamat során a kompatibilitás a legfontosabb szempont – még magának a technológiának a képességeit is felülmúlva.

Tekintettel azonban a teljesen új megoldások bevezetésével járó időre, költségekre és kihívásokra, azt tanácsoljuk, hogy a beszerzést stratégiai módon közelítsék meg, és olyan skálázható technológiákat részesítsenek előnyben, amelyek lehetővé teszik, hogy a vállalkozás fejlődésével jelentősebb új implementációk nélkül tudják azt további funkciókkal bővíteni.

2. Ne féljen kérdezni

Megkérdeztük az ITDM-eket arról, hogy milyen szintű támogatást kaptak a legutóbbi nagyobb technológiai bevezetésük során. 61%-uk azt nyilatkozta, hogy valamilyen minőségben harmadik felet alkalmazott a feladatra.

Érdekes, hogy a vállalkozások eltérő megközelítést alkalmaznak, amikor külső segítséget keresnek. 34%-uk olyan alapszintű támogatást keres, amely magabiztosságot ad nekik ahhoz, hogy ezt követően maguk oldják meg a feladatot. 35%-uk olyan együttműködési partnerséget keres, amelyben a projektért való felelősség megosztott. Végül pedig az ITDM-ek 30%-a olyan partnerrel szeretne együtt dolgozni, aki a projektért a kezdetektől a végéig teljes felelősséget vállal.

Ez a szervezet igényeitől és képességeitől függ. Az 5000 főnél több alkalmazottat foglalkoztató nagy szervezetek nagyobb valószínűséggel választják a teljes körű együttműködést, ami nem meglepő, tekintve, hogy az új technológia bevezetése ilyen méretű vállalatoknál igen összetett.

A legfontosabb tanulság az, hogy nincs mindenre egyformán jó stratégia – minden vállalkozásnak mérlegelnie kell, hogy mik a saját erősségei és gyengeségei, mielőtt külső támogatást vesz igénybe.

3. Ne habozzon a döntésben

Az Ön számára megfelelő választás az Ön szervezetének prioritásaitól függ.

Kutatásunk például kimutatta, hogy azok a vállalkozások, amelyek a legutóbbi nagyobb technológiai bevezetésüket házon belül végezték, a legkevesebb kompatibilitási problémáról és késedelemről számoltak be – így ha a gyorsaság a legfontosabb prioritás, ez lehet a legjobb megoldás. Ennek azonban a kevesebb folyamatos támogatás az ára – a döntéshozók ötöde érezte úgy, hogy hiányzik a kommunikáció a beszállítókkal, és minden hetedik döntéshozónak hiányzott az értékesítés utáni támogatás.

Azok az ITDM-ek, akik a harmadik féllel való teljes körű együttműködést választották, nagyobb arányban számoltak be arról, hogy nem tapasztalnak kihívásokat (21%). Ezen megoldás választása jobb értékesítés utáni támogatást és kommunikációt is jelentett, és ami döntő fontosságú, hogy mindössze 5%-uknak kellett feladnia a projektet – ez majdnem a fele a házon belüli bevezetések esetében tapasztalt aránynak. Az egyik hátrány, amelyre kutatásunk rámutatott, a funkcionalitási problémák arányának enyhe emelkedése volt.

Egyértelmű, hogy ha vegyes megközelítést alkalmazunk a támogatással kapcsolatban, és kezdetben egy harmadik fél a felelős, majd házon belül végezzük el a bevezetést, vagy fordítva, akkor bajba kerülhetünk. Az ilyen utat választó ITDM-ek több mint 90%-a számolt be kihívásokról, és jóval többen voltak kénytelenek feladni a projektet. Ez a megközelítés magasabb arányban vezetett például olyan problémákhoz is, hogy a technológia nem volt megfelelő a célnak, vagy az új rendszereket az alkalmazottak kevésbé fogadták el.

Az ITDM-ek számára, akik már megküzdöttek ezekkel a kihívásokkal, nyilvánvaló, hogy nem minden partner egyforma.

4. Találja meg a megfelelő partnert

A megfelelő partner kiválasztása egy jelentős technológiai bevezetéshez nem könnyű döntés. Nagyon sok múlik rajta.

Egy jó partner képes együttműködni az ITDM-ekkel és a különböző üzletágakkal a nagy és összetett projektekhez kapcsolódó kompatibilitási és időbeli kockázatok egy részének mérséklése érdekében. De ennek az ellenkezője is igaz. Mint láttuk, a kompatibilitási problémák és a késedelmek a teljes körű együttműködéssel még súlyosbodhatnak is.

Mit árul ez el számunkra? Alapvető fontosságú, hogy az ITDM-ek olyan partnerrel dolgozzanak együtt, amely mélyreható megoldásintegrációs szakértelemmel és az ITDM-ek által bevezetni kívánt technológia speciális ismereteivel rendelkezik. A leendő partnereknek képesnek kell lenniük arra, hogy a különböző megoldásokat rendezetten összefogják, és a megoldásokat összehangoltan működtessék.

A sikeres megvalósításhoz az üzleti folyamatok – különösen a dokumentumok és információk szervezeten belüli feldolgozásának módja – alapos ismerete is szükséges, hogy ne legyenek fennakadások.

Végső soron a legjobb partner bizalmat kell, hogy ébresszen, hogy az ITDM-ek teljesen elkötelezhessék magukat az automatizált jövő mellett, ami jobb biztonságot és megfelelést, nagyobb termelékenységet és kimagasló ügyfélélményt eredményez.

IMS-weboldal képanyaga

Nincsenek azonnali megoldások, amelyek megkönnyítenék az új technológiák bevezetését. Természeténél fogva ez egy kihívásokkal teli folyamat, ahol a kompatibilitási problémák állandó aggodalomra adnak okot.

Azok a vállalkozások azonban, amelyek már digitálisan érettebbek, és amelyek vállalati kultúrája befogadja az új technológiát és az új ötleteket, jó helyzetben vannak a sikerhez. Valamint, ha az ITDM-ek a jövőt szem előtt tartva terveznek, bevonják a szükséges támogatást, és olyan partnert találnak, aki képes a megfelelő támogatást nyújtani, akkor a lehető legjobb esélyük lesz a sikeres bevezetésre, amely a szervezetükben hosszú éveken át fog hasznot eredményezni.

A Canonnál több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezünk az üzleti folyamatok tervezésében, valamint a megoldások megvalósításában és összehangolásában. Európa-szerte már több mint 2700 ügyfelet támogattunk az információmenedzsment javításában. A munkafolyamatok hiperautomatizálására és a digitális dokumentumkezelésre szakosodtunk – így bárhogy álljon is az információmenedzsment területén, mi készen állunk, hogy segítsünk a következő lépcsőfokra lépni.

Töltse le kimutatásunkat most, hogy többet megtudjon a technológiai bevezetések során a vállalkozások által általánosan tapasztalt buktatókról – és arról, hogy a szervezetek a jobb információmenedzsment érdekében hogyan használják ki az olyan technológiákat, mint az automatizálás.

További részletek

Navigálás a bizonytalanságban

Hogyan tudnak az informatikai döntéshozók megfelelni a felmerülő információbiztonsági és megfelelőségi kihívásoknak?

Kapcsolódó megoldások és termékek

Digital Transformation Services

A Canon Digital Transformation Services (DTS) szolgáltatás-csomagja egyetlen, integrált megoldásban egyesíti hardveres és szoftveres termékeinket, hogy támogassa a digitális transzformációban

Munkahelyi együttműködési megoldások

Tegye hatékonyabbá szervezetében az együttműködést

Komplex vállalati nyomtatási szolgáltatások hibrid munkavégzéshez is

Menedzselt nyomtatási szolgáltatásunk (Managed Print Services) számos továbbfejlesztett funkciója növeli a hatékonyságot és a biztonságot, így téve még jobbá az ügyfélélményt is.