Mindig is szeretett volna hátralépni egyet, és megtervezni a jövőt, de nem volt rá ideje?
Ha Ön informatikai döntéshozó (ITDM), a válasza valószínűleg az, hogy igen. Legújabb kimutatásunkban több mint 1700 ITDM-et kérdeztünk meg Európa-szerte az elmúlt néhány évben szerzett tapasztalataikról – és az elkövetkező évekre vonatkozó prioritásaikról.
Az egyik legfontosabb megállapítás az volt, hogy az ITDM-ek minden eddiginél elfoglaltabbak. Átlagosan 7%-kal több időt töltenek a feladataikkal, mint a világjárvány csúcspontján, 2021-ben. Az időigényes feladatok közepette könnyen előfordulhat, hogy a stratégiai tervezés a háttérbe szorul. Hogyan szabadítják fel az idejüket a kutatás szerint az IT-vezetők?
Az informatikai innováció megvalósítása: három lépés a tervezéshez és a stratégiák kidolgozásához szükséges idő felszabadításához
Innováció: a kihívás és a megoldás
A stratégia és a tervezés minden informatikai vezető számára a legmagasabb értéket képviselő feladatok közé tartozik, de az elmúlt években kihívást jelentett számukra, hogy időt szakítsanak rá. 2019-ben a tervezés és a stratégia az idejük második legnagyobb részét foglalta le, de 2021-re a prioritási lista végéről számított harmadik helyre esett vissza.
A 2023-as év végére pozitívum, hogy a stratégia ismét a negyedik helyre emelkedett – és ez az ITDM-ek innovációs terveiben is tükröződött. Az ITDM-ek elmondásuk szerint komolyan veszik az olyan technológiákat, mint az automatizálás és a mesterséges intelligencia. Bár ezt valószínűleg a szervezeti igények vezérelték, úgy tűnik, az ITDM-ek azon törekvése is tükröződik benne, hogy több időt tudjanak visszaszerezni, és a számukra valóban fontos munkára összpontosíthassanak. Például 51%-uk szerint az automatizálás bevezetésének egyik vonzereje az, hogy lehetővé teszi számukra, hogy személyesen a stratégiai fontosságú munkára összpontosítsanak.
A probléma az, hogy az új innováció megvalósítása időbe telik, és pont az idő az, ami nem áll rendelkezésükre. Amikor a beruházásokkal kapcsolatos prioritásaikról kérdezték őket, az ITDM-ek gyakran azt a választ adták, hogy annyira elfoglaltak a mindennapi problémák megoldásával, hogy nem tudnak olyan technológiák bevezetésével foglalkozni, mint a mesterséges intelligencia: azok az ITDM-ek, akik például több időt szánnak az információbiztonságra vagy az eszközök karbantartására, 10%-kal kisebb valószínűséggel fektetnek be a mesterséges intelligenciába – még akkor is, ha az támogathatná őket néhány ilyen feladatban.
Hogyan tudnak az ITDM-ek többet kihozni az idejükből, és teret nyitni az innovációnak? Olvassa el a három legjobb tippünket.
1. Fektessen be megbízható hardverbe
Kutatásunk rávilágított arra, hogy az eszközproblémák visszatérő kihívást jelentenek az ITDM-ek számára. 38%-uk számolt be arról, hogy az eszközhibák elhárítása még mindig jelentős időt vesz igénybe. Az informatikai vezetőket és csapataikat a megbízhatatlan hardverek hátráltatják, és elterelik a figyelmüket a stratégiáról és az innovációról.
A bizonyítottan megbízható hardverek kiválasztásával az ITDM-eknek kevesebb időt kell az eszközök javításával és cseréjével tölteniük, és több időt fordíthatnak a hosszú távú tervezésre. Ez a megközelítés nem csak a saját csapataik számára jelent előnyöket, hanem a kevesebb állásidő miatt a teljes szervezet termelékenységét is javítja.
2. Több támogatás bevonása a szolgáltatásokhoz
Az informatikai csapatok az eszközök teljes élettartama alatt rendszeres szervizelést végeznek, hogy azok a lehető legjobb teljesítményt tudják nyújtani. Egyes ITDM-ek a szervizelést házon belül oldják meg, hogy pénzt takarítsanak meg, ez azonban azt jelenti, hogy az informatikai csapatok értékes idejét rá kell áldozni.
A szervizelés jelentős szervezési szinteket igényel. Az informatikai csapatoknak minimalizálniuk kell a fennakadásokat, ennek megfelelően kell feladataikat ütemezniük, időben meg kell rendelniük a megfelelő alkatrészeket, és meg kell oldaniuk a felmerülő hibákat vagy problémákat. A kutatás azt tükrözte, hogy ez a folyamatos támogatás nem csak időigényes, hanem kemény munka is: az ITDM-ek 24%-a számára a hardver-karbantartás kihívást jelent.
Szerencsére a szervizszolgáltatási modellek az elmúlt években jelentősen fejlődtek. A vezető hardverszolgáltatók gyakran vonzó szervizelési lehetőségeket kínálnak, sőt, szükség esetén akár a teljesen mértékben menedzselt csomagok felé is elmozdulhatnak.
3. Jól integrált technológiai ökoszisztéma kiépítése
A hibrid munkavégzés felé történő gyors elmozdulás arra késztette az ITDM-eket, hogy új együttműködési eszközökbe fektessenek be. Ha azonban rövid idő alatt sok új technológiába fektetünk be, az oda vezethet, hogy a szervezet informatikai infrastruktúrája összetettebbé és széttöredezettebbé válik.
Minden egyes új technológiai rétegnél a régi rendszerekkel való integrációra is ügyelni kell. Kutatásaink azt mutatják, hogy az ITDM-ek nagyon is tisztában vannak ezzel. Arra a kérdésre, hogy hogyan tervezik a hibrid munkavégzés javítását szervezetükben, az első számú prioritás az irodai infrastruktúrával és platformokkal való jobb integráció volt.
A következő három évre vonatkozó beszerzési fókuszpontjaik alapján azt is láthatjuk, hogy az informatikai döntéshozók aggódnak a jelenlegi ökoszisztémájuk összetettsége miatt. Az ITDM-ek 34%-a szerint elsődleges feladatuk a meglévő informatikai eszközeik korszerűsítése vagy megerősítése. Összességében egyértelmű, hogy a komplexitás és az integráció terén folyamatosan jelentkező problémák komoly aggodalomra adnak okot az informatikai vezetők számára, és akár a további innovációtól is visszatarthatják őket.
Amikor arról kérdezték őket, hogy mi az, ami igazán számít számukra egy új beszerzés mérlegelésekor, az ITDM-ek nem a költséget vagy a minőséget tartották a legfontosabb tényezőnek – hanem a kompatibilitást. Ha folyamatosan összetett kompatibilitási kihívások kezelésével töltik az idejüket, akkor az informatikai csapatok – a stratégiai tervezéshez képest – nem tudják jól kihasználni az idejüket. Ha vállalják a kockázatot, és befektetnek az innovációba, az ITDM-eknek tudniuk kell, hogy az új technológia kiegészíti a meglévő rendszerüket – és a jövőbeli bővítéseket is – anélkül, hogy állandó munkaterhet róna az informatikai csapatra.
A hardveres lehetőségek
Minden szervezet informatikai infrastruktúrájának központi eleme a hardver. Azáltal, hogy a hardverbeszerzési folyamat során intelligens döntéseket hoznak, az ITDM-ek biztosítani tudják, hogy befektetéseiknek köszönhetően több idejük jusson a stratégiai munkára.
Hardverkínálatunkba beépítjük a különböző méretű szervezetekkel partneri együttműködéseink során nyert tapasztalatainkat. Ezért a nyomtatási és szkennelési eszközeinket úgy terveztük, hogy tartósak legyenek, és olyan technológiával rendelkezzenek, amely az elkövetkező napokban, hónapokban és években is kiválóan teljesít. Ezen a téren elismerést is kaptunk: elnyertük a Buyer's Lab Inc. (BLI) A legmegbízhatóbb A3-as márka (2022–2024) díját.
Minden készülékünk élvonalbeli technológiával rendelkezik, amely az ITDM-ek számára fokozott rugalmasságot biztosít a szervizelés terén. A rendszeres szervizeléseket például technikusaink távolról is elvégezhetik, ami időmegtakarítást és a károsanyag-kibocsátás csökkentését jelent. Emellett eszközeink hosszú élettartamú, könnyen cserélhető alkatrészekkel rendelkeznek.
Végül pedig technológiánkat úgy tervezzük meg, hogy zökkenőmentesen illeszkedjen az Ön meglévő informatikai infrastruktúrájába, valamint szakértőink együttműködnek Önnel, hogy biztosítsák a problémamentes integrációt a korábbi technológiával. Mivel kínálatunkban bármilyen üzleti igényt kielégítő hardverek, megoldások és szolgáltatások megtalálhatók, nem kell több különböző szállítótól származó informatikai ökoszisztémát összeállítania.
Fordulópont az ITDM-ek számára
Kutatásaink azt mutatják, hogy az ITDM-ek keményebben dolgoznak, de még mindig izgatottan várják az innovációkat. Az új technológiák hatalmas lehetőségeket biztosítanak a vállalkozások működésének átalakítása terén. Ahhoz azonban, hogy élni tudjanak ezekkel a lehetőségekkel, és felgyorsítsák az innovációt, az ITDM-eknek több időre és szellemi kapacitásra van szükségük, hogy a tervezésre összpontosíthassanak. Ahhoz, hogy ezt a teret megkapják, a titkos fegyver az lehet, ha megfelelő alapokat fektetnek le. Olyan hardvert vásárolnak, amely nem okoz többletmunkát saját maguk és a csapataik számára – mivel hosszabb élettartamú, a szervizeléssel járó gondoktól mentes, és kényelmesen illeszkedik a meglévő infrastruktúrájuk mellé.
Szeretné tudni, hogy a Canon hardvermegoldásai hogyan segíthetnek vállalkozása átalakításában? Fedezze fel a teljes nyomtatási és szkennelési portfóliónkat itt.
További részletek
Az informatikai transzformáció barométere
Az EMEA hét piacán tevékenykedő 1700 informatikai vezető meglátásai arról, hogyan alakult át szerepük a 2019-es, 2021-es és 2023-as időszakban, valamint az elkövetkező három évre vonatkozó előrejelzéseik és prioritásaik.
Az innováció felszabadítása: Az informatikai vezetők kiszabadítása a „problémamegoldás” ördögi köréből
2023-ban az informatikai vezetők a „problémamegoldás” ördögi körében ragadtak, ami akadályozta az innovációt. Itt az ideje, hogy a valódi fejlődés érdekében kiszabaduljanak. Tudja meg hogyan.
Valóban megtörtént a hibrid munkavégzésre való átállás?
Az informatikai vezetők 98%-a még mindig folyamatosan finomítja a hibrid munkavégzési modelljét. Fedezze fel azokat a területeket, ahol kiemelt fontosságúnak szavazták meg, és azt is, hogy miért.
Tényleg komolyan veszik a munkavállalók az adatvédelmi megfelelőséget?
Adatvédelmi megfelelőség: Ami komoly fejfájást okoz az informatikai vezetőknek. Hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a szabadság és az ellenőrzés között? Az Informatikai transzformáció barométere című jelentésben megtalálható megállapítások folyamatos aggodalmakról árulkodnak.